Jeg ville nu hellere have læst om elevernes trivsel.
Jeg kan sikkert finde skolernes obligatoriske trivselsmålinger på deres hjemmesider.
Men det er svært at holde de enkelte målinger op mod klassekvotienter, elevernes socioøkonomiske baggrund, skolernes økonomiske muligheder osv. Det kræver research og tid. Dét har hverken medierne eller læserne.
Men det er svært at holde de enkelte målinger op mod klassekvotienter, elevernes socioøkonomiske baggrund, skolernes økonomiske muligheder osv. Det kræver research og tid. Dét har hverken medierne eller læserne.
Det var nok derfor, udvalgsformanden, skoledirektøren, centerchefen – og journalisten – valgte den nemme løsning. Vinklen på historien skulle selvfølgelig være: Hvem har de højeste karakter..?
Man kunne også spørge, hvad der er højest – trivslen eller karakteren.
Eller bare bore et lag dybere i sammenhængen mellem trivsel og det faglige niveau.
Man kunne også spørge, hvad der er højest – trivslen eller karakteren.
Eller bare bore et lag dybere i sammenhængen mellem trivsel og det faglige niveau.